Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Jumaat, 30 Mei 2008

CERPEN KU TAK RELA DIPUJUK LAGI

Aku dah nak pergi tapi kau halang aku supaya jangan berhenti. Aku keraskan hati untuk terus bawa diri tapi kau pula beriya-iya hendakkan aku lagi. Aku tegas untuk pergi jua tapi sebenarnya aku acah-acah aja. Aku nak suruh kau pujuk dan keluarkan airmata kerana nak tunjuk bahawa diriku amat berharga.

Aku sedar aku tak popular lagi, kerana orang dah mula menyanyi ” Pergi kau pergi”, ”Kami dan Benci ”. Sejak 99 lagi aku hampir hilang negeri. Terpaksalah aku melakunkan sendiri menagis di depan menteri dan seisi negeri bahawa kalau aku pergi kau semua yang akan rugi kerana aku tiada penganti.

Kau memang tak faham aku atau pun memang kau sengaja buat-buat tak faham menyebabkan aku hanya rujuk sementara. Kau rangka pelan peralihan kuasa menyebabkan terpaksalah aku serahkan kuasa walaupun sebenarnya aku tak rela. Apa nak kata semuanya aku sendiri yang cipta.

Di hari kau dimasyhurkan untuk duduk di kerusi yang tersehor, aku tunjuk muka akur ataupun sebenarnya hatiku tak jujur kerana banyak lagi khazanah yang belum ku cukur. Menyebabkan kroni-kroniku jatuh tersungkur.

Kau memang tak dengar kata, hati aku kalau tak jaga, projek-projek raksasaku kau batalkan semua. Dasar-dasar ku kau hina, memang kau tak kenang jasa. Kalau tak ada aku, kau tak ke mana. Apa kau tak ingat, kau tu dulu sudah terpinggil di luar sana, aku naikkan kau di singgahsana sehingga banyak yang merana kerana mereka juga cita-cita sama.

Kalau memang lembik dan tak bermutu, dikelilingi oleh pengampu dan penyapu. Dibantu oleh pembantu yang tidak berbatu, mengikut telunjuk anak menantu . Kau tengok aku, cakap aku cakap penentu, siapa tak setuju aku tendang satu persatu, walaupun dia, penyokong aku yang nombor satu.

22 tahun aku berkuasa, banyak jasa kepada nusa dan bangsa. Kau pandang aku hina dan kau layan aku macam kera. Pandangan ku kau tak cakna. Awas! nanti kau ku kerja. Aku tak kira sesiapa, semua orang mesti dengar kata walaupun aku dah bersara tapi tetap nak bersuara.

Orang di bulan pasti gembira, naik roket parti celaka, biar memandang sebelah mata tapi aku tak kisah itu semua. Walaupun tindakan aku itu berbahaya menguntungkan musuh Yahudi celaka tetapi hatiku tetap gembira, ternyata kau gagal teraju negara. Baiklah kau berundur segera, sebelum parti hancur binasa dan sebelum negara dilanda petaka.

Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang, parti lawan dah menang, Kelantan dah lama hilang, Begitu juga dengan Wilayah Persekutuan. Tiada majorti ¾ di Negeri Sembilan juga sama di Parlimen Persekutuan.
Hari ini MELAYU dah hilang kekuatan, tiada lagi orang yang segan. Ketuanan Melayu sudah permainkan, Raja Melayu orang persendakan. Oleh itu silalah kau letak jawatan.

Kalau kau tak mahu pergi, biarlah aku keluar parti. Aku ajak anak bini dan sesiapa jua yang sudi. Aku hanya akan kembali apabila kau tiada lagi kerana kau memang ku benci. Biarlah rosak parti, biarlah hancur negeri. Aku tidak akan puashati selagi kau tak berhambus pergi. Aku lebih sayangkan parti bukan macam kau sayangkan kerusi .Ku Tak Rela di pujuk lagi. BERKERAT ROTAN BERPATAH ARANG. APA NAK JADILAH APA AKU PERDULI.!!!

1 ulasan:

KELAB PEMUDA JIWA LUKA berkata...

kesian orang UMNO, masa situa tu pergi dulu ditangisi..sekarang tak puas dikutuk dan dimaki.

dulu bila kata dia bela kroni, kita nafi.hari ini secara tak sedar kita akui sendiri.

kesian orang umno, 22 tahun hidup rakyat diubah, ketuanan melayu dipertahan, kedaulatan negara diangkat setinggi mungkin. jahanam dalam masa 5 tahun kebelakangan!

kesian orang UMNO, dapat pemimpin jadi imam semayang, rupa-rupa kuat menipu, ikut kata anak menantu, suka sangat kalau diampu, salahkan orang kalah PRU!

kesian orang UMNO, parti hilang arah tuju, pemimpin yang ada dah tak berbatu, ahli-ahli diseru bersatu, pemimpin-pemimpin dah jadi hantu.

kesian orang UMNO, pemimpin kaya raya, dapat projek berjuta-juta, ahli dibawah terus merana, semua barang dah naik harga!

kesian orang UMNO, bila bergaduh sesama sendiri berpencak berparang, dengan cina india tak berani memandang, dalam majlis keris dijulang, rupa-rupanya takut kepalang.

kesian orang UMNO, dikatakan mereka berminda subsidi, tapi pemimpin semua nak free!

kesian orang UMNO, sudah hilang 5 negeri, tetapi dituduh pemimpin parti, kerana angkara sabotaj dan dengki, sedangkan pemimpin tak sedar diri, kera dihutan disusukan, anak dibuai mati kelaparan!