Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Khamis, 16 Oktober 2008

HINDRAF MUSUH NO. 1 NEGARA

Tahniah kepada Pak Habib Hamid Menteri Dalam Negeri dan Kerajaan kerana telah mengistiharkan HINDRAF sebagai pertubuhan HARAM. Walaupun ianya agak lewat tetapi ianya adalah langkah yang betul dalam menjelaskan identiti HANDRAF di sisi undang-undang.


Walaupun HINDRAF telah diharamkan tetapi Wanangseri yakin mereka tidak akan berdiam diri bagi terus menjalankan kegiatannya kerana mereka ini memang terdiri dari kalangan orang yang tidak pernah menghormati undang-undang.


Kerajaan kena bertindak secara tegas dan mesti melayani HINDRAF ini sama seperti layanan kerajaan terhadap Parti Komunis Malaya (PKM) yang telah diharamkan sebagai musuh nombor 1 negara. Kini HIDRAF adalah musuh nombor 1 negara seperti PKM atau Penyalahgunaan Najis Dadah pada hari ini.

Sebagaimana ISA dilahirkan untuk menangani ancaman PKM maka HINDRAF mesti diperang habis-habisan kerana pasti ideologi dan kegiatannya akan terus disuburkan melalui ornganisasi yang ingin merais keuntungan dengan isu-isu perkauman seperti PKR atau Majlis Peguam . Peribahasa Melayu ini sama-samalah kita amati " Seperti Api Dalam Sekam".

Tiada ulasan: