Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Selasa, 7 Oktober 2008

HINDRAF PERTUBUHAN HARAM YANG ISTIMEWA

HINDRAF adalah pertubuhan haram tapi sungguh istimewa. Dalam keadaan mereka haram tidak berdaftar tapi segala tindakan mereka halal dengan layanan yang diterima setaraf VVIP. Mereka boleh jumpa PM tanpa ikut peraturan. Segala perbuatan mereka adalah betul belaka dan tidak boleh ditegur sanggah.
Untung betul mereka walaupun haram tindakan mereka tetap mendapat pembelaan. Tok Samy yang partinya ditolak oleh puak-puak HINDRAF ini pun bermati-matian membela perbuatan haram mereka. Apa lagi Bar Council memanglah geng mereka.
Nak harapkan PKR Tok Sheikh pun dah kemarut nak jadi PM dengan sokongan puak-puak HINDRAF ni. PAS pulak suka hati betul sebab mereka anggap itu masalah UMNO. Sedangkan UMNO asyik nak berlawan untuk kukuhkan kedudukan masing-masing, tinggallah Pak Lah dan Pak Habib Hamid untuk tangani semuanya.
Macam-macam penghinaan dilakukan oleh mereka terhadap orang Melayu dan Islam. Bila Menteri Dalam Negeri tegur tindakan biadap mereka, mereka kata Pak Habib Hamid menghasut dan mereka buat lapuran polis. Nak kenakan ISA pada Pak Habib Hamid.
Mereka tak sedar ke, mereka itu yang penghasut sehingga orang India dah melihat orang Melayu Islam sebagai musuh dan jahat. Sedangkan Orang Melayu tetap layan mereka macam adik beradik. Mereka kata tak beraya Melayu sambut dengan gembira tapi rupanya mereka datang untuk mengugut dan mencerca.
Melayu tak pernah marah walaupun sangat sedar keturuanan HINDRAF ini adalah sidagang yang melarat di negeri sendiri datang ke Tanah Melayu sudah tinggal beranak pinak dengan buat harta bertimbun-timbun sehingga ada antara mereka menjadi orang kedua terkaya di Tanah Melayu ini.
Walaupun negeri ini pusaka Melayu tapi tidak seorangpun Melayu yang ada syarikat kapalterbang berbanding mereka. Hari ini Melayu dah tak boleh bersuara walaupun untuk mempertahankan diri kerana semuanya sensitif dan perkauman.
Wanangseri sekadar nak tanya tak ada ke cara untuk bagi mereka diam, macam kerajaan buat pada Darul Arkam atau lain pertubuhan haram yang lain-lain tu ?. Kerajaan jangan jadi "HARIMAU KERTAS ATAU HARIMAU HILANG TARING" nanti "TIKUS PUN BERANI NAIK ATAS KEPALA KUNCING"

Tiada ulasan: