Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Jumaat, 18 Julai 2008

MASA TERBAIK UNTUK MEMPERBAIKI KELEMAHAN

Lama juga Wanangsari tak dapat menulis kerana ada urusan di luar pejabat sepanjang minggu ini. Banyak cerita-cerita terkini yang terlepas untuk diikuti. Namun sekalung tahniah pada Tok Shabery Cheek kerana sanggup berdepan untuk berdebat dengan jaguh pidato tersohor negara Tok Sri Anwar Ibrahim. Biarlah apa pun penilaian orang tetapi hakikatnya Tok Shabery merupakan Menteri Penerangan yang ingin melakukan perubahan bagi merombak pemikiran yang sering mendakwa kerajaan tidak mempunyai sikap terbuka terhadap suara-suara pembangkang.

Polis pun nampak mula lebih berlembut kali ini dengan membebaskan Tok Sri Anwar dengan jaminan polis walaupun kita tahu Tok Sri Anwar terlalu banyak muslihatnya. Insya Allah segala perubahannya diharapkan akan memberi impak yang baik kepada kerajaan.

Bermula semalam hingga 24 Ogos ini persaingan bagi memilih AJK cawangan UMNO di seluruh telah membuka gelanggangnya. Inilah masa yang terbaik untuk UMNO membuat pembetulan dan memperbaiki segala kelemahan yang berlaku selama ini sehingga keyakinan orang ramai terhadap BN yang diteraskan oleh UMNO begitu merosot lagi.

UMNO umpama rumah pusaka yang masih kukuh, terus menjadi teras kepada kerajaan BN ( 72 / (140 kerusi) yang masih memerintah walaupun bukan dengan 2/3 majorti. Namun tidak dinapikan memang terdapat kayu-kayu reput yang perlu diganti tetapi masih banyak juga kayu-kayu masih kukuh dan amat berharga yang perlu dikekalkan. Wanangseri yakin ahli UMNO cukup bijak untuk menilai mana yang perlu diganti dan mana perlu dikekalkan. Tapi ingat jangan diganti dengan yang 2 x 5 juga. Ini masa yang terbaik untuk membaiki kelemahan sebelum UMNO dan BN dihukum lebih teruk lagi di PRU 13 nanti.

Wanangseri masih yakin dalam ramai tokoh yang baik dan harus ditodibeberapa

Tiada ulasan: