Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Selasa, 17 Februari 2009

MORAL BUKAN MENENTU PENENTU KEMENANGAN LAGI ?


ADUN Bukit Lanjan Elizabeth Wong telah meletakkan jawatan sebentar tadi kerana isu moral (gambar lucah) Begitu juga di Bukit Selambau ADUN Bukit Selambau Kedah terpaksa meletakkan jawatan kerana isu moral yang melibatkan anak luar nikah dan perempuan simpanan.


Kedua-dua bekas ADUN PKR ini mendakwa mereka dianiayai atau konspirasi puak-puak jahat dan kianat. Apakah dakwaan yang mereka mangsa kepada orang-orang yang berniat jahat ini berjaya meraih sempati pengundi untuk mengekalkan sokongan terhadap PR ?. Sama-samalah kita tunggu!!.


Dulu Dr Chua Soi Lek juga terpaksa melepas jawatannya kerana skandal sex. Namun walaupun dia tidak menjadi YB dan menteri tetapi ia tetap mendapat tempat di kalangan pendokong-pendokong parti sehingga dia menang Timbalan Prasiden MCA.


Nampaknya isu moral bukanlah persoalan utama untuk maruah satu-satu parti. Ia di lihat sebagai persoalan hak individu. Kadang-kadang pesalah-pesalah moral itu akan dinobat sebagai itu HERO pula.



Apakah ini tidak boleh berlaku pada Elizabeth Wong dan V. Arumugan yang mungkin nanti akan menjadi hero dan peransang yang boleh membawa kepada kemenangan calon-calon PR yang akan mengantikannya ?


Bagi BN tak ada pilihan lain kecuali menang ketiga-tiga pilihanraya Kecil ini. Kedudukan kini menyebelahi PK 2-0 dan BN tak mampu untuk kalah lagi . Untuk menang UMNO mesti berubah banyak, tak boleh mengharapkan isu moral dan pembangunan menjadi modal kempen. UMNO/BN kena buang semua sikap yang meloya dan memuakkan para pengundi. UMNO kena banyak muhabah diri dan membuat pembaikan dan pembetulan.


BN kena menangai isu ABU ( Asal Bukan UMNO , termasuklah BN juga ) yang merupakan senjata yang paling umpuh digunakan oleh PR dalam pilihanraya yang lalu. Keadaan dah terbalik bagi BN pengundi memilih calonnya yang mesti bermoral dan bermaruah. Tetapi lawan BN tak kisah kerana pengundi memilih parti bukannya calon.



Wanang seri " SESAL DI HUJUNG JALAN, BALIK KE PANGKAL JALAN"

1 ulasan:

PKMPL berkata...

Mari ke Blog Ana