Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Khamis, 9 Oktober 2008

PAK LAH : PM BERJIWA BESAR

Tahniah Pak Lah kerana telah meletakkan kepentingan parti melebihi kepentingan diri. Walaupun telah didesak oleh ramai penyokongnya supaya jangan berhenti, tapi Pak Lah tetap tidak goyah hati untuk pergi meninggalkan jawatan tertinggi memberi laluan kepada pengantinya demi perpaduan parti dan keamanan bangsa dan pertiwi.

Pak Lah yang kita kenali sejak dahulu memang seorang berjiwa besar, pernah menang dan kalah dalam pertandingan dan pernah tersingkir dari jawatan menteri kabinet namun Pak Lah tetap setia pada parti dan tidak pernah berkecil hati . Hari ini kesetiaan dan cintanya pada parti terus teruji lagi. Walaupun banyak suara yang biadap dan tidak beradap ditujukan padanya, namun Pak Lah mengambil langkah berundur turun secara terhormat dan bersopan . Maka wajarlah dia disanjung sebagai sebagai wira hebat bukannya sebagai penjuang yang tertewas.

Maka kita tidak boleh menyalahkan Pak Lah lagi. Pak Lah telah menjalankan tanggungjawabnya. Menjadi tugas pemimpin-pemimpin pewarislah untuk menyusun satu pasukan kepimpinan UMNO yang berkualiti demi memastikan UMNO terus dapat berbakti.

Inilah masanya perwakilan UMNO yang budiman untuk mengunakan proses demokrasi bagi memilih pemimpin yang sejati, amanah, jujur, ikhlas dan berbudi. Sewajarnya setiap perwakilan tanya pada hati yang jujur, siapa yang layak diundi demi untuk memulihkan parti, agar parti tidak mati lantaran kesalahan memilih dari mereka yang dikenali sebagai kaki judi, kaki betina, tidak bervisi dan korapsi.

Jangan memilih pemimpin kerana sogokan, ungkitan, ugutan, umpanan atau bangsawasan tetapi pilihlah mereka dikalangan yang budiman, berpengetahuan, berwawasan, bersopan dan sanggup berkorban demi agama, bangsa dan tanah warisan.

Wanangseri sukakan Pantun Melayu " Kalau memilih tempat mandi, Pertama telok kedua pantai, Kalau memilih pemimpin sejati, Pertama elok kedua pandai."

Tiada ulasan: