Selamat Datang Ke Laman Blog Wanangseri. Anda dialu-alukan untuk memberi pandangan dan pendapat kepada penulisan dalam blog ini

Khamis, 26 Jun 2008

PARTI LEBIH PENTING DARI JAWATAN : ADNAN YAAKUB

Tok Nan MB Pahang telah mengumumkan tidak minat bertanding apa-apa jawatan dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO Disember ini. Sewajarnya tindakan Tok Nan ini menjadi signal kepada semua tokoh UMNO yang ingin berebut-rebut jawatan dalam pemilihan bahagian yang bakal diadakan Julai ini tidaklah terlalu ghairah untuk bertanding.

Ambil peringatan apa yang dikatakan Tok Nan bahawa tumpuan kita sekarang adalah untuk mengukuh dan mempertahankan parti agar rakyat tidak mengalihkan sokongan kepada parti lain. " Jawatan tak penting, yang penting adalah parti, tiada gunanya pemimpin berebut jawatan sedangkan parti dalam keadaan kurang baik, parti hura-hara, ada yang nak lompat parti dan ada yang nak buat undi terpercaya terhadap PM" ujur Tok Nan.

Wanangseri memang sokong penuh nasihat Tok Nan tu. Walaupun Tok Nan tak menyuarakan secara terus terang tetapi bolehlah ditafsirkan bahawa MB tidak begitu gemar anak-anak buahnya cabar mencabar dalam pemilihan bahagian itu nanti kerana ini boleh merosakkan parti. Sebagai pemimpin depan UMNO Pahang "BATUK TOK NAN" selaku ketua parti dan ketua kerajaan negeri harus difahami bukan sahaja secara tersurat tetapi juga secara tersirat.Ayuh!orang Pahang bersama-sama dengan "BOSS" kuatkan parti kalau benar-benar sayangkan negeri. Pegang teguh kepada prinsip BERORGANISASI DAN BERKETUAAN". Motto UMNO " BERSATU, BERKIDMAT DAN BERSETIA" kalau ini sudah hilang dari pegang orang UMNO maka pasti UMNO semakin hilang dihati rakyat?

Tiada ulasan: